پرسشنامه درگیری تحصیلی (آپلتون و همکاران، 2006)

پرسشنامه درگیری تحصیلی (آپلتون و همکاران، 2006) 1
پرسشنامه درگیری تحصیلی (آپلتون و همکاران، 2006)

پرسشنامه-درگیری-تحصیلی-(آپلتون-و-همکاران-2006)توضیح :

این پرسشنامه توسط آپلتون و همکاران (2006) برای اندازه ­گیری درگیری تحصیلی دانش ­آموزان دبیرستانی در آمریکا طراحي کردند که دارای دو بعد شناختی و روان­شناختی است و در مجموع شش خرده مقیاس دارد: روابط معلم – شاگرد، کنترل بر تکالیف مدرسه، حمایت همسالان از یادگیری، هدف­ها و آرزوهای آینده، حمایت خانواده از یادگیری و انگیزش بیرونی است. خرده مقیاس­ های روابط معلم – شاگرد، حمایت همسالان از یادگیری و حمایت خانواده از یادگیری زیرمجموعه درگیری روان­شناختی و خرده مقیاس­های کنترل بر تکالیف مدرسه، هدف­ها و آرزوهای آینده و انگیزش بیرونی زیرمجموعه درگیری شناختی هستند.

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها : 35

تعداد مولفه : 6 مولفه (روابط معلم – شاگرد، کنترل بر تکالیف مدرسه، حمایت همسالان از یادگیری، هدف­ها و آرزوهای آینده، حمایت خانواده از یادگیری و انگیزش بیرونی)

روایی و پایایی : دارد

نحوه نمره گذاری : دارد

منبع : دارد

نوع فایل : word و قابل ویرایش

تعداد صفحات : 3

دانلود فایل

دیدگاهتان را بنویسید